Case Study:
290 konwersji w 2 miesiące w branży medycznej w Google Ads

Branża: usługi medyczne

Lokalizacja: Warszawa

Cel: zwiększyć zainteresowanie usługami medycznymi klienta.

Działania optymalizacyjne:

  • kampania w sieci wyszukiwania na słowa ściśle związane z usługami klienta + każda grupa reklamowa to 3 reklamy (2 zwykłe + 1 elastyczna)

  • zbudowanie obszernej listy słów wykluczających aby zminimalizować niepożądane wyświetlenia lub kliknięcia w reklamę

  • zwiększenie ilości rozszerzeń dla sieci wyszukiwań

  • ze względu na ograniczenia w branży medycznej nie udało się zrobić remarketingu w sieci reklamowej

  • kampania lokalna bazująca na wizytówce Google Moja Firma z budżetem 4zł - czas trwania 1 miesiąc - ze względu na ograniczenia medyczne została wstrzymana na przez Google

  • przejście ze strategii ustalania stawek ucpc na maksymalizuj liczbę konwersji

  • ustalenie konwersji w panelu Google Ads poprzez konfigurację w GTM - klik w numer telefonu, klik w email, kopiowanie kontaktu, połączenie bezpośrednio z reklam(min 5 sekund) , wysłanie formularza

Kluczowe wskaźniki sukcesu:

  • śr.cpc - 1,89 zł

  • wyświetlenia - 13 886

  • kliknięcia - 1 890

  • liczba konwersji - 290

  • koszt konwersji 12,35 zł

  • koszt kampanii 3 581,45 zł

  • kampania lokalna trwająca miesiąc - wyświetlenia: 465 113, kliknięcia w reklamę: 6 694, koszt 123,20, śr.cpc 0,68 zł